تجهیزات صنایع بازیافت2020-11-21T15:34:04+03:30

ساخت تجهیرات و ماشین آلات صنایع بازیافت

صنعت بازیافت در ایران صنعتی نوپا بوده ولی از نظر اقتصادی و زیستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که می توان با نوآوری در زمینه بازیافت و استفاده از تجهیزات مناسب زمینه را برای تولید محصولات بازیافتی با کیفیت بالا ایجاد کرده و این صنعت پرسود و مفید را در ایران گسترش داد.

با توجه به افزایش جمعیت و به دنبال افزایش میزان مصرف مواد،  زباله ها ، پسماندها و مدیریت صحیح آنها به چالشی جدی برای کلان شهرها در دنیا تبدیل شده است.

ایران با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر و جمعیت 70 درصدی ساکن در شهرها و کلانشهرهایی با وسعت جغرافیایی کم نسبت به سرانه جمعیت نظیر تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شهر های شمالی از این چالش به دور نبوده مستثنی نمی باشد.

بهترین فرصت سرمایه گذاری در زمینه بازیافت
به دلیل مصرف بسیار زیاد و نیاز بالا به پلاستیک و ظروف پلاستیکی، این محصولات بیشترین سهم پسماند در جهان را دارند. اما به دلیل ویژگی های مناسب این محصولات برای بازیافت می توان از آنان محصولات دیگری مانند ساک دستی، روکش های صندلی، موارد مورد استفاده در صنایع خودرو سازی و … تولید کرد. از فواید بازیافت مواد پلیمری می توان عدم نیاز به سرمایه زیاد و نرخ بالا در بازگشت سرمایه را نام برد.

شرکت شیمی پژوهش صنعت قادر به طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنایع بازیافت بوده و تا کنون پزوژه های زیادی در این ضمینه بانجام داده است.

شیمی پژوهش صنعت