مبادله  تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و  شرکت” شیمی پژوهش صنعت”

مبادله  تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و  شرکت” شیمی پژوهش صنعت” ، در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صورت پذیرفت.

روز سه شنبه 25 شهریور ماه 1399 در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی، تفاهم نامه  همکاری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت دانش بنیان شیمی،پژوهش و صنعت،  با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امضا و مبادله شد. این تفاهم نامه  به منظور ایجاد مرکز نوآوری و شتاب دهی تعمیق ساخت داخل شرکت شیمی، پژوهش و صنعت مبادله شد و بر اساس آن با تامین فضای مورد نیاز برای راه اندازی این مراکز نوآوری و شتاب دهی توسط  شیمی ،پژوهش و صنعت ، پارک علم و فناوری مراحل راه اندازی مراکز مذکور و حمایت های مالی از شرکت های مستقر در آنها را به اجرا در خواهد آورد.
شرکت “شیمی،پژوهش و صنعت” 2000 متر مربع به منظور راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی تعمیق ساخت داخل اختصاص خواهند داد.

تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری با شرکت شیمی پژوهش صنعت تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری با شرکت شیمی پژوهش صنعت

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی عنوان کرد :

جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه 25 شهریور 1399 با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل سالن جمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران دستگا های اجرایی استان و روسای پارک علم و فناوری و دانشگاه ها برگزار شد.

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در این نشست با تأکید لزوم توسعه هرچه بیشتر فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در استان، از اقدامات انجام شده در استان آذربایجان شرقی در یک سال گذشته تقدیر نمود و افزود، همدلی مجموعه مسئولین استان در راستای ایجاد زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی قابل ستایش است و  امید است تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود منجر به اتفافات بزرگ جدید در این مسیر باشد.

وی گفت: آن چه باعث شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان در کشور می‌شود، فراهم سازی زیرساخت های لازم برای زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان است و امروز برای ایجاد تحول در اقتصاد دانش‌بنیان به تفکر نو در این حوزه نیاز است و بایستی توسعه فرهنگ در این زمینه صورت پذیرد تا جوانان در محیطی درست به کار، فعالیت، نوآوری و کارآفرینی روی آورند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: باید با درک صحیح از وضعیت موجود، زمینه لازم برای نگاه داشتن جوانان و صاحبان ایده در منطقه فراهم شود. نیروی انسانی پایه اقتصاد است، باید در استان‌ها محیطی ایجاد شود که فرزندانمان به سایر استان‌ها و پایتخت مهاجرت نکنند بلکه در داخل استان برای رشد و توسعه آن تلاش کنند.

ستاری‌ گفت: دانش، کشور را از واردات و خروج ارز بی‌نیاز می‌کند و دانشگاه‌ها باید به رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند. سرمایه ما جوانانمان هستند، سرمایه جوانان ما مغزشان است و باید فضایی ایجاد شود که آن‌ها رشد کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت زیست‌بوم، افزود: پارک های علم و فناوری ،مراکز رشد و کاخانه های نوآوری،  ملزومات ایجاد زیست بوم توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان می باشند و لازم است مجموعه استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها را در توسعه زیست بوم فرهنگی لازم همراهی و حمایت کنند. وی افزود در این راستا توسعه مراكز رشد و نوآوري در شهرستانها توسط پارك ها اقدام موثری می باشد .

دکتر ستاری در تشریح مفهوم توسعه، ادامه داد: ابتدا فکر می‌کردیم توسعه فقط بعد سخت افزاری دارد اما سپس متوجه شدیم که از بعد نرم افزاری است و تنها در فرهنگ وجود دارد و اگر همه بخواهند اتفاق می‌افتد. در واقع توسعه یک ‌مفهوم درون زا است که باید از داخل بجوشد.

دکتر ستاری در ادامه بر لزوم تقویت زیرساخت های پارک علم و فناوری و مراکز رشد و کارخانجات نوآوری تاکید کرد و افزود : باید در بحث زیرساخت‌ها کمک‌های جدی انجام گیرد زیرا پارک علم و فناوری یک استان شالوده اقتصاد دانش بینان آن است و در این راستا تلاش می‌کنیم تا با وجود تمامی محدودیت‌ها، بودجه مناسبی را به این امر اختصاص دهیم. معاون رئیس جمهور گفت در اين سفر حمايت ويژه اي از پارك خواهيم كرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان به ۳.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: وقتی از دانش بنیان شدن اقتصاد صحبت می کنیم مراد اصلی این است که دانش به وفور تولید، توزیع و کاربرد پیدا کندکه امروز مراکز دانشگاهی و صنعتی فعال در استان شاهد براین مدعاست که در مسیر درست حرکت می کنیم .وی گفت: نرخ بیکاری از ۱۰.۳ درصد به ۹ درصد کاهش یافته و معنای آن این است که تحولی در اشتغال و تولید رخ داده است.وی اظهار کرد: تمامی دانشگاه های استان دارای مراکز نوآوری و رشد هستند که به ما نوید می دهند که اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است.استاندار آذربایجان شرقی گفت: در استان ما شرکتهای دانش بنیان به سرعت خود را با نیازهای امروز تطبیق می دهند به طوری که در دوران کرونا شاهد آن بودیم.وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما دانش بینان شده و به راحتی خود را با نیازها تطبیق می دهد، افزود: روزانه یک میلیون ماسک و ۶ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید می‌شود .پورمحمدی خاطرنشان کرد: تحریمها نشان داد که ما توانایی بالایی در حوزه های مختلف دانش بنیان داریم به طوری که اکنون توانایی تولید دستگاه هایی که زمانی از خارج وارد می شد را در داخل کشور داریم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس بنیاد ملی نخبگان و  نماینده شرکت های دانش بنیان استان دیگر سخنرانان این جلسه بودند

در انتهای برنامه هم مراسم مبادله تفاهم نامه ها و اهدای جوایز جشنواره شهید رجایی و رونمایی از لوگوی رینوتکس انجام شد.

2020-11-18T14:38:18+03:3016th سپتامبر, 2020|دسته بندی نشده|دیدگاه‌ها برای مبادله  تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و  شرکت” شیمی پژوهش صنعت” بسته هستند