افتتاح کارخانه تعمیق ساخت داخل و یک مرکز شتابدهی و نوآوری تخصصی

شیمی پژوهش صنعت

کارخانه تعمیق ساخت داخل شرکت دانش بنیان “شیمی، پژوهش صنعت” با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی (تبریز4) افتتاح شد.
در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به تبریز کارخانه تعمیق ساخت داخل شرکت دانش بنیان “شیمی، پژوهش صنعت” برای توسعه بومی سازی صنایع سلولزی ، معدنی، نفت و گاز در فضایی به وسعت 27هزار مترمربع به بهره برداری رسید.
مهندس حبیب زاده عضو هیئت مدیره این شرکت گفت: با راه اندازی اولیه این کارخانه تاکنون دو هزار و 200 تن انواع ماشین آلات تولید شده که این رقم در سال آینده به 10هزار تن می رسد.
وی افزود: در این کارخانه تجهیزات مربوط به صنایع کاغذ سازی، مواد معدنی، نفت و گاز ، تصفیه فاضلاب و صنایع دیگر که تاکنون وارداتی بودند و به دلیل تحریم ها فرایند واردات این تجهیزات با چالش روبرو شده، تولید می شود و با تلاش هایی که صورت گرفته در آینده نزدیک این ماشین آلات به کشورهای منطقه صادرات خواهد شد.
حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون سفارشات شرکت های فولادی، معدنی و شرکت های کاغذسازی توسط این شرکت در حال تولید  هستند که گامی بزرگ در جهت خودکفایی این صنایع است و نیاز کشور را از وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز برآورده می کند.

2020-12-31T10:49:24+03:3031st دسامبر, 2020|دیدگاه‌ها برای افتتاح کارخانه تعمیق ساخت داخل و یک مرکز شتابدهی و نوآوری تخصصی بسته هستند